Pitääkö asiakkaan noudattaa myyjän työvuoroja?   (Julkaistu: 16.10.2017)

VOICE AND LISTENING 2017

PITÄÄKÖ MINUN, ASIAKKAAN, NOUDATTAA MYYJÄN TYÖVUOROJA?

Asiakaspalvelukokemuksen jakajana Anneli Valpola

Ohjaako bonusjärjestelmä myyjien toimintaa niin, että vain tietty myyjä voi hoitaa ostostani? Ja minun asiakkaana pitää tulla myyjälle sopivaan aikaan paikalle?

Olin ostamassa liesi-astianpesukone -yhdistelmää, sellaista kätevää yhdistelmää joka palvelee pienessä keittiössä sekä lietenä että astianpesukoneena. Suomessa on myynnissä yksi malli ja sitä saa sekä teräksen värisenä että valkoisena.

Ensimmäisessä kaupassa Tammistossa oli saatavana vain teräksenvärinen. Menin naapurikauppaan ja myyjä lupasi selvittää, voinko saada tuotteen valkoisena. Sainkin nopeasti myönteisen tekstiviestin ja vastasin paluupostissa, että voin tulla hoitamaan kauppaa seuraavina päivinä eli viikonvaihteessa. Silloin sainkin viestin, että kyseinen myyjä on paikalla vasta keskiviikkona. Ja silloin istuisin itse jo lentokoneessa matkalla Lontooseen.

Kolmannella liikkeellä oli nettisivuillaan kyseinen liesi-astianpesukone -yhdistelmä saatavissa valkoisena, vieläpä pari sataa euroa halvemmalla. Sen kävin maanantai-iltana ostamassa. Lähetin viestin Tammistoon, etten tilaa tuotetta heiltä, mutta kiitän myyjää asian hoitamisesta.


« Takaisin

STRATO
info(ät)strato.fi
etunimi.sukunimi(ät)strato.fi
korvaa (ät) @-merkillä


 

 
©2018 STRATO - Z-Media