Onko minun tiedettävä, kuka minulle myi? - VOICE & LISTENING   (Julkaistu: 16.10.2017)

Kokemuksen jakajana Riitta Kalin

Voiko luvatun toimituksen peruuttaa kolme kertaa samalla selityksellä?

Menen kodinkoneliikkeeseen, valitsen myyjän opastuksella astianpesukoneen. Sovitaan toimitus viikon päähän, myyjän tarkistettua koneeltaan päivän. Oletan, että on tarkistettu varastotilanne ja toimituskapasiteetti. Päivää ennen luvattua toimitusta soitetaan, ettei onnistu, kone ei ole tullut maahan. Sovitaan uusi toimitusaika parin viikon päähän. Päivää ennen toimitusta soitetaan, ettei kone ole tullut maahan. Lähden kesälomalle, sovitaan, että varaavat koneen minulle kuukauden päähän, tarkka toimituspäivä sovitaan tultuani lomalta. Paikan päällä liikkeessä elokuun alussa sovitaan toimituspäivä, myyjän tarkistettua koneeltaan. Päivää ennen soitetaan, ettei kone ole tullut maahan….  Kiivastuneen mailini jälkeen myymäläpäällikkö soittaa, haukkumiseni jälkeen kysyy, miksi en sopinut uutta toimitusaikaa hänen kanssaan, vaan myymälässä paikalla olleen henkilön kanssa. Kun kone lopulta tuodaan, asennus etukäteen maksettuna, asentaja ilmoittaa, että vika on hanassa, minun on tilattava putkimies. Hän ei irrota vanhaa toimimatonta konetta ja vie pois – poisvienti etukäteen maksettuna. Kun tilaan erikseen putkimiehen, selviää, ettei hanassa ole vikaa. Hän asentaa uuden koneen, käy erikseen hakemassa luvatun vuotoaltaan, jota ei asentaja lupauksestaan huolimatta jättänyt paikan päälle. Laskuttaa – oikeutetusti – työstään ja tarvikkeista 230 euroa. Vanha kone on edelleen pois viemättä. Myyjä lupasi hyvityksen, mutta se ei harmiani poista.


« Takaisin

STRATO
info(ät)strato.fi
etunimi.sukunimi(ät)strato.fi
korvaa (ät) @-merkillä


 

 
©2018 STRATO - Z-Media